//تغذیه زنان باردار در دوران کرونا

تغذیه زنان باردار در دوران کرونا

آرمان ملی : زنان باردار باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیروی از یک رژیم‌غذایی متعادل، از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند. یکی از نعمت‌های فصل تابستان، فراوانی میوه‌ها و سبزی‌های متنوع و رنگین کمانی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ هستند. آنتی‌اکسیدان‌ نقش مهمی در تقویت سیستم‌ایمنی بدن به ویژه در دوران همه‌گیری کروناویروس دارد. توصیه می‌شود مادران باردار از هر یک از میوه‌ها و سبزی‌های سبز، زرد، قرمز و بنفش در وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی روزانه به‌صورت متنوع و متعادل دریافت کنند. مادران باردار باید به مصرف منابع پروتئینی توجه ویژه‌ای داشته باشند، این افراد باید به میزان نیاز از لبنیات کم‌چرب، تخم‌مرغ، گوشت‌های سفیدوقرمز و حبوبات در برنامه غذایی روزانه مصرف کنند. در مقابل فست‌فودها، غذاهای پرچرب و سرخ‌شده، چربی‌های جامد، قندهای ساده و شیرینی‌های ناسالم را از رژیم غذایی روزانه حذف کنند و تا حدامکان از مغزدانه‌ها و روغن‌های گیاهی که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند، به مقدار مناسب مصرف کنند. مادران باردار طبق تجویز متخصص زنان، مکمل‌های تغذیه‌ای را دریافت و از مصرف خودسرانه مکمل‌ها و گیاهان دارویی اجتناب کنند. به‌منظور پیشگیری از ابتلا به یبوست در دوران بارداری، به سه عامل مهم دریافت آب به میزان کافی، دریافت فیبرها به میزان کافی و فعالیت بدنی منظم داشته باشند که اگر هریک از این سه مورد به‌دلیلی به میزان کافی وجود نداشته باشد، احتمال ابتلا به یبوست افزایش می‌یابد. البته مادران در مورد میزان مجاز فعالیت بدنی حتما با متخصص زنان مشورت نمایند. مادران بارداری که از مکمل آهن استفاده می‌کنند، ممکن است تغییر نوع مکمل آهن در بهبود یبوست آنها موثر باشد، بنابراین با پزشک خود مشورت کنند و از مصرف خودسرانه مسهل‌ها پرهیز کنند چراکه با مصرف بیش از حد مسهل‌ها، روده‌ها ممکن است به آنها عادت کنند و یبوست در درازمدت تشدید شود.

منبع : http://www.armanmeli.ir/

همرسانی خبر